- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
В сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні менші друзі – тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи нашої уваги і любові. Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя.
Враховуючи таку складну ситуацію, що склалася сьогодні в Україні у сфері поводження з домашніми тваринами та регулюванні численості безпритульних тварин 2-4 жовтня 2019 класні колективи гімназії активно долучилися до проведення «ІІ Всеукраїнського уроку доброти». В загальному в ці дні було проведено 20 годин спілкування. Виховні години були присвячені гуманному та відповідальному ставленню до тварин. Під час уроку гімназисти розповідали, як розвивати в собі любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців, як навчитися нести відповідальність за приручених нами тварин.
Любові, співчуттю, милосердю людина також вчиться в дитинстві. З любов'ю до тварин в її душу приходить повага до іншого життя, не прийняття насильства. Люди бувають дуже жорстокі, але завжди є милосердні, співчутливі люди з добрим серцем і їх значно більше.
Дорогі гімназисти! Ніколи не кидайте на життєвій дорозі своїх менших чотирилапих друзів і пам’ятайте: ми назавжди відповідаємо за тих, кого приручили.
- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
Багато людей цікавляться питаннями: звідки взявся світ, чому світить Сонце, чому течуть ріки, чому ми дихаємо повітрям і, взагалі, для чого ми живемо на цьому світі ? Такими словами, 25 січня 2018 року в актовій залі гімназії, розпочалося відкриття гімназійного проекту «Чотири стихії. Вода. Земля. Вогонь. Повітря», організоване вчителями кафедри точних і природничих дисциплін.
2017-2018 н.р. був присвячений стихії води. Гімназисти дізналися багато нового і цікавого про таку, здавалося б просту, звичну і найпоширенішу речовину на Землі.
Заходи з реалізації гімназійного проекту «Чотири стихії. Вода» 2017-2018 н.р.
№ з.п. |
Прізвище, ініціали відповідального |
Тема заходу |
Форма проведення |
Клас |
Дата проведення |
1 |
Третяк В.П. |
Відвідування музеїв «Води» та «Експериментаріум» |
Екскурсія до Києва |
Вчителі гімназії |
4.12. 2017 |
2 |
Сокол Т.К. |
Чотири стихії. |
Презентація проекту |
6 – 11 кл., вчителі кафедри |
25.01. 2018 |
3 |
Мартинюк Ю.І. |
Жива вода. Залежність молекули води від людських емоцій. |
Науковий фільм з елементами бесіди. |
5 кл. |
3.05.2018 |
4 |
Савчук П.П. |
Розв’язування задач практичного змісту. |
Урок-практикум |
11 кл. |
Травень, 2018 |
5 |
Савчук С.Д. Петрова О.Ф. |
Додавання чисел з різними знаками (за «Клільг») |
Урок-розслідування |
6 -А кл. |
2.02.2018 |
6 |
Третяк В.П. |
Озера – як візитівки країн. |
Позакласний захід |
7-В кл. |
Травень, 2018 |
7 |
Сафоник О.В. |
Важливість води в житті людини. |
Захист проектів |
7 кл. |
Травень, 2018 |
8 |
Макарчук З.В. Мокляк В.І. |
Арт-терапевтична геометрія «Мандала власного я – як частини Світового океану» (за «Клільг») |
Бінарний урок |
8 кл. |
5.04.2018 |
9 |
Сокол Т.К. Павлюк І.Ю. |
Унікальні водойми світу і України (за «Клільг») |
Відео-експедиція |
7-9 кл. |
14.03.2018 |
10 |
Харів В.Є. |
Унікальна властивість води: пам'ять води. |
Бесіда |
10 кл. |
22.03.18 |
11 |
Братчик О.І. Дубич І.М. |
Розв’язування задач практичного змісту. |
Урок-практикум |
9-В кл |
16.03.18 |
12 |
Тригубець Л.Д. |
Свято води. |
Театралізоване дійство |
7 кл |
10.05.2018 |
12 |
Пашко Г.У. |
Сказання про воду. |
Позакл. захід |
9-Б кл. |
26. 04.2018 |
13 |
Смулка В.В. |
Водойми Рівненщини, України, світу. |
Захист проєктів |
7 кл. |
Квітень, 2018 |
2018-2019 н.р. був присвячений стихії землі. Ми всі говоримо: «Земля», а кожен бачить і розуміє своє. Для космонавта, серед зірок і сузір’їв, - вона планета, єдина у Всесвіті; для моряка – вона берег, суша, така жадана після довгого плавання; для геолога – твердиня, яка зберігає руди, нафту, газ. Для солдата земля – образ Батьківщини,її просторів, та цінність, яку він захищає, та сила,яка живить його. Для хлібороба земля – це те, у що він вкладає свою працю і любов, від чого жде безцінного хлібного дару. І для всіх нас земля – наш край, де живемо, рідна хата, рідна природа, все, що нас оточує. Тому заходи носили найрізноманітніший характер.
№ з.п. |
Прізвище, ініціали відповідального |
Тема заходу |
Форма проведення |
Клас |
Дата проведення |
1 |
Третяк В.П. |
Знаходження площ многокутників (земельних ділянок) |
Презентація прикладних задач |
8 кл. |
Квітень, 2019 |
2 |
Сокол Т.К. |
Земля як планета Сонячної системи |
Захист проєктів |
10 кл. |
Грудень, 2018 |
3 |
Мартинюк Ю.І. |
Земля – наша годувальниця |
Відео-урок |
6 кл. |
Квітень, 2019 |
4 |
Савчук П.П. |
Стихія землі |
Створення презентацій |
10 кл. |
Жовтень, 2018 |
6 |
Сергійчук І.В. |
Земля – наш дім |
Створення і презентація відеоролику |
9 кл. |
Квітень, 2019 |
6 |
Янкевич Л.М. |
Чотири стихії |
Виставка |
10-Б кл. |
Жовтень, 2018 |
7 |
Тригубець Л.Д. |
День Землі |
Конференція |
11 кл |
Квітень, 2019 |
8 |
Пашко Г.У. |
Грунт та його мешканці |
Вікторина |
5-В кл. |
Лютий, 2019 |
9 |
Смулка В.В. |
Земля як планета Сонячної системи |
Підготовка проєктів |
10 кл. |
Березень, 2019 |
10 |
Братчик О.І. |
Земля – наш дім, ми господарі у нім» |
Подорож математичними стежками |
5 кл. |
Квітень, 2019 |
2019-2020 н.р присвячується стихії повітря. У грудні 2019 р. відбулося відкриття заходів під назвою «Повітря».
№ з.п. |
Прізвище, ініціали відповідального |
Тема заходу |
Форма проведення |
Клас |
Дата проведення |
1 |
Братчик О.І. |
Збережемо чисте повітря на Землі для прийдешніх поколінь. |
Проект |
6-ті класи |
Березень-квітень 2020 |
2 |
Сокол Т.К. |
Зміни клімату. |
Захист проектів |
6-ті кл. |
Лютий , 2020 |
3 |
Булак А.І. |
Вплив шкідливих речовин на повітря та їх значення для людини. |
Презентація |
8-Б кл. |
Квітень 2020 |
4 |
Пашко Г.У. |
Склад повітря. Його властивості. Охорона атмосферного повітря. |
Година спілкування |
11-Б клас |
Лютий , 2020 |
5 |
Сергійчук І.В. |
Повітря довкола нас. |
Відеоролики. |
8-мі класи. |
Листопад, 2019 |
6 |
Тригубець Л.Д. |
Озонові діри. |
Презентація проектів |
7-мі класи. |
Березень, 2020 |
7 |
Харів В.Є. |
Повітряні кулі. |
Захист проектів |
10-ті класи |
Березень, 2020 |
8 |
Янкевич Л.М. |
Октаедр – символ повітря. |
Презентація |
11-Б клас |
Листопад, 2019 |
9 |
Моторко В.А. |
Газові закони. |
Захист проектів |
10-А, 10-Б кл. |
Березень, 2020 |
10 |
Савчук П.П. |
Стихія повітря. |
Створення презентацій |
10 кл. |
Жовтень, 2019 |
- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
Мета:
Визначення пріоритетних загальнолюдських цінностей для школяра Нової української школи; дослідити точку зору сучасних школярів.
Актуальність:
Що таке загальнолюдські цінності та чесноти? Навіщо їх виховувати в собі та дотримуватись у житті? Чи може людина жити в суспільстві не дотримуючись загальних моральних правил? Звичайно ні.
Моральні чесноти займають надзвичайно важливе місце в житті всього людства. Без моральних чеснот людське суспільство просто перетворилося б у співтовариство тварин, де кожен сам за себе і нехтує правами іншого.
Існує безліч прикладів демонстрації моральних чеснот в літературі – багато письменників були зацікавлені в тому, щоб показати або прорекламувати власне розуміння того, якою повинна бути людина, і як вона повинна вести себе в тих чи інших ситуаціях.
Завдання проекту:
створення у холі гімназії творчого панно, яке буде відображати визначені гімназистами загальнолюдські цінності; висвітлити результати дослідження на сайті гімназії.
Учасники проекту:
Учні 5-11 класів гімназії
Термін виконання:
Чотири місяці (листопад 2019 – лютий 2020рр)
Опис діяльності:.
Без усвідомлення людиною змісту цінностей, якими вона керується, неможливо визначити цілі її діяльності. Які цінності можуть стати вищими для людини, залежить від багатьох обставин. Що для людини найважливіше, вона з’ясовує на рівні фундаментального вибору, коли визначає свою особистість. Цінності скріплюють громадську єдність, цілісність, перешкоджаючи руйнівному впливу ззовні. Вищими цінностями можуть бути: здоров’я, сім’я, кохання, свобода, мир, держава, праця, істина, честь, творчість тощо. До них відносяться цінності суспільного устрою, спілкування, діяльності, самозбереження, цінності особистих якостей, а також загальнолюдські цінності. Щоб дати відповіді на питання, які ж цінності є пріоритетними для сучасних школярів, учнівський парламент гімназії оголосив про проведення гімназійного challenge «Загальнолюдські цінності: що обираєте ви?». Правила challenge такі: кожен класний колектив обирає ту людську чесноту чи цінність, яку вважає пріоритетною у сучасному житті, і презентує у вигляді коміксу.
Розпочав challenge учнівський парламент, який обрав таку цінність як «Патріотизм». На виконання завдання класному колективу надається три дні. Сhallenge продовжується.
- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
Мета:
Виховання в гімназистів любові до батьківщини, національної самосвідомості й гідності;
Формування потреби зробити свій внесок у долю батьківщини, допомога її мужнім захисникам.
Актуальність:
Сьогодні спалах патріотизму відбувається у зв'язку з прямим замахом на територіальну цілісність і суверенітет України з боку Росії. Воєнні дії на сході спонукають і дорослих, і школярів замислитися над тим, що таке батьківщина, хто такий патріот? Напевне, кожен із нас колись думав над тим, що таке рідна країна, чим вона особлива, чим вирізняється з-поміж тисяч інших країн світу. Відповісти на ці запитання непросто, адже рідна країна - це не просто клапоть землі на планеті, де живеш, навчаєшся, працюєш, — це щось значно більше. Для нас з вами рідна земля – це Україна, земля з славною багатовіковою історією і мудрими талановитими людьми.
Учасники проекту:
Учні 1-11 класів гімназії.
Опис діяльності:
У непростий для нашої країни час тисячі її доньок та синів стали на захист своєї Вітчизни. Зі зброєю у руках вони захищають наше право на вільне європейське життя. А ми, учні, як можемо підтримуємо наших захисників. Вже не одну сотню листів та малюнків учні Рівненської гуманітарної гімназії відправили в зону АТО. У кожен із листів вкладена часточка душі дитини. Щоб підняти бойовий дух військовим діти від щирого серця малюють мирне небо, сонце і щасливе майбутнє у квітучій батьківщині, пишуть зворушливі побажання перемоги та скорішого повернення до своїх рідних. Учні Рівненської гуманітарної гімназії долучилися до Всеукраїнської акції «Лист солдату». Метою акції є зібрати як найбільше «теплих» листів, малюнків, привітань, аби потім відправити їх у зону АТО тим, хто зараз захищає нашу країну на Сході, підтримати й підбадьорити їх. Адже, як кажуть самі бійці, вони ледь стримують сльози, коли читають написані дитячим почерком слова підтримки та надії. Гімназисти написали не лише листи, а й вірші, намалювали малюнки, прикріпили до листів жовто-блакитні стрічки, браслети-обереги зроблені власними руками. Учні 3-В класу та класний керівник Шута Наталія Іванівна зібрали білизну, засоби особистої гігієни, медикаменти, цукерки, згущене молоко, солдатський бушлат та черевики і передали в 13 армійський корпус. З ініціативи вчителя гімназії Попенко Лариси Андріївни, яка займається волонтерською діяльністю, вчителі гімназії зібрали та адресно передали ковдри, теплий одяг та солодощі для бійців 51 механізованої окремої бригади. Також за зібрані учнями та батьками кошти було куплено спальний мішок, каремат та термобілизну для батька учениці 6-А класу Шелепало Катерини , який перебуває в зоні АТО.
- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
Мета проекту:
Привернути увагу громадськості та органів самоврядування міста до глобальної проблеми твердих побутових відходів.
Формувати екологічну культуру учнів.
Роз’яснення серед громадськості необхідності збереження навколишнього середовища.
Завдання проекту:
Розробити план заходів щодо покращення екологічної проблеми викиду використаних батарейок. Висвітлити результати дослідження на сайті гімназії, екологічному стенді; рекомендувати учням гімназії, жителям міста вжити необхідні заходи щодо утилізації використаних батарейок на території міста, покращення санітарно-епідеміологічного стану міста.
Актуальність проекту:
Використані елементи живлення містять ртуть, кадмій, свинець, олово, нікель, цинк, магній та інші хімічні елементи й сполуки. На сміттєзвалищах під впливом атмосферних факторів елементи живлення швидко руйнуються, а речовини, які є в їхньому складі, випаровуються та вимиваються.
Через воду й повітря токсичні метали потрапляють у живі організми, внаслідок чого викликають ураження живих організмів, погіршують репродуктивні здатності та викликають генетичні зміни та ракові захворювання.
Для промисловості відпрацьовані батарейки — це сировина з високим рівнем концентрації цінних елементів — кольорових металів та мінералів.
Тому доцільніше налагодити переробку батарей, ніж просто викидати їх на загальні сміттєзвалища. В Україні працює завод для переробки батарейок (ДП «Аргентум»), розташований у Львові. ДП «Аргентум» володіє відпрацьованими технологіями переробки основних груп батарейок (80% обсягу, що збирається) та може, приритмічних поставках, промислово переробляти близько 1 тонни на день. При зростанні обсягів зібраного матеріалу до проекту будуть долучені й інші підприємства галузі з передачею відповідних технологій.
Учасники проекту:
Учні, батьки та вчителі гімназії.
Стислий опис проекту
Участь у проекті беруть всі учні гімназії, вчителі. Ємкість для збирання використаних батарейок розміщена в спеціально відведеному місті у шкільному коридорі, поруч розміщена інформація про важливість даної акції. Учні та вчителі активно відгукуються і підтримують такі корисні починання в нашій гімназії. З кожним днем використаних елементів живлення стає все більше і більше.
Вже впродовж 4-х років учні гуманітарної гімназії здають більше 10 кг використаних батарейок для переробки в ГО «Екоклуб», що знаходиться в нашому місті на вул. Петра Могили. Завдяки реалізації проекту розширено коло однодумців, які не залишилися байдужими до проблем забруднення використаними батарейками. Нашу роботу підтримали учні, батьки, вчителі гімназії.
- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
Мета проекту:
привернути увагу до українських національних надбань, зокрема до автентичної вишивки.
Завдання проекту:
? популяризувати такий вид прикладного мистецтва як вишивання;
? презентувати родинні вишивки;
? створити в гімназії атмосферу творчості та патріотизму.
Актуальність проекту:
З духовним відродженням нашої країни все більше ми звертаємося до національних надбань, зокрема до автентичної вишиванки, яка стає все популярнішою не тільки в Україні, а й за її межами. Вишиванка є не лише традиційним історичним одягом українців, а й сучасним та модним трендом. Кожна сорочка – це витвір мистецтва, який випромінює тільки позитивну енергетику, яка йде від майстрині, що її створювала. Українська вишивка цінується в усьому світі, а в українських родинах передається з покоління в покоління.
Учасники проекту:
Учні та вчителі гімназії
Стислий опис проекту:
Акція мала культурно-просвітницький характер, та була покликана привернути увагу до українських національних надбань. 18 травня, в День української вишиванки вчителі та учні прийшли у вишиванках з різними орнаментами та вишитими у різних техніках: хрестик, художня гладь, занизування, мережка. У акції взяло участь близько 1000 учнів та вчителів. Багато дітей не вдягнуло сорочки тому, що не мають їх у своєму гардеробі. Ця акція спонукала їх до придбання вишиванки. Дехто з дівчат виявив бажання після акції вишити сорочку власноруч, а значить вкласти в неї свою душу, натхнення, фантазію. Також у цей день була організована виставка «Невтомне творіння рук золотих». Учні гімназії принесли рушники, серветки, сорочки, пояси вишиті не лише руками мам, бабусь, тіток чи хресних, але й прабабусь.
- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
Увага! Увага! Увага!
Якщо ви задумались над сенсом свого життя,
якщо ви шукаєте друзів,
якщо ви прагнете пізнати світ і себе в ньому,
якщо ви мрієте змінити своє життя на краще,
якщо ви креативні та творчі,
цей проект для вас!
Запрошуємо до участі в проекті «Ми читаємо казку-притчу А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»».
Мета проекту - популяризація читання, розвиток творчих здібностей гімназистів, виховання загальнолюдських цінностей
Учасники проекту – учні 5-11 класів, батьки, вчителі.
Проект довготривалий, розрахована на весь навчальний рік.
Засоби реалізації проекту - вікторини, конкурси, проекти, флеш моби, інсценізації, квести, книжковий джем , презентації, власні поезії
Гасла проекту:
«Читай! Насолоджуйся! Розповідай друзям!»
«Відкриваючи книгу – відкриваєш світ!»
«Досліджуйте нові світи: читайте!»
Символ проекту – троянда.
Термін реалізації |
Зміст діяльності |
Учасники, відповідальні вчителі |
Вересень |
Відкриття проекту. Презентація книги, автора, Розміщення цитат з твору в приміщенні гімназії |
11 класи, Вчитель Войтюк Т.В. |
Жовтень- грудень |
«П’ять хвилин поезії » Читання уривків з казки-притчі на уроках зарубіжної літератури та образотворчого мистецтва Прослуховування аудіо записів твору |
5-7 класи, Вчителі: Одарчук О.М., Ординська В.Г., Войтюк Т.В., Процюк Т.Є. |
Листопад |
Кросворди за змістом казки-притчі |
8 класи, Вчитель Процюк Т.Є. |
Грудень |
Ілюстрації до казки-притчі |
5-7 класи, Вчитель Одарчук О.М. |
Січень |
Квест «Шляхами маленького принца» |
8-9 класи, Вчитель Процюк Т.Є. |
Лютий |
Фотоконкурс «Ці дорослі такі дивні…» |
8-10 класи, Вчителі Процюк Т.Є., Одарчук О.М.. |
Березень |
«Книжковий джем» - читання власних поезій, есе про героя, автора, уроки твору |
8-10 класи, Вчителі Процюк Т.Є., Ординська В.Г. |
Квітень |
Закриття проекту. Інсценізація казки-притчі. Виступ перед учнями 5-7 класів, на батьківських зборах. Вручення дипломів та пам’ятних призів, виготовлених руками гуртківців |
9-10 класи, Вчителі Процюк Т.Є., Ординська В.Г., Одарчук О.М. |
- Деталі
- Автор: Mykola Yermolenko
Мета проекту:
Впровадження нових, ефективних форм роботи із патріотичного виховання; відродження національних традицій, формування в учнів патріотизму, почуття гордрсті за приналежність до української нації, успадкування духовних надбань українського народу; поглибити знання вихованців з історії української державності й громадянства, культури народу, його традицій; прагнення до самовираження, самореалізації та самоствердження, активної діяльності.
Актуальність проекту
2014/2015 навчальний рік став особливим в контексті суспільно-політичної ситуації, що відбувається в Україні: рік святкування 200 – річчя великого Кобзаря, рік трагічних подій на Майдані та Революції Гідності, рік військового протистояння на Сході країни, рік усвідомлення, що Україна - Європейська держава, а українці - нація волелюбна та свідома. Державотворчі процеси, що відбуваються в країні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно свідомих громадян, патріотів своєї батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. В основу громадянсько-патріотичного виховання дітей, підлітків, молоді мають бути покладені педагогічний досвід українського народу, його історико-культурні традиції, духовність.
Опис діяльності
Наша Батьківщина — Україна. Її неосяжні простори підкорюють серця мільйонів людей не тільки нашої країни, а й туристів, що приїжджають з усього світу.
Де ще знайдеш такий соковитий колорит мальовничих куточків природи. Густі листяні ліси, наповнені життям і свіжим повітрям, які дарують нам подих. Кришталево чисті джерела і озера, які втамовують нашу спрагу. Родючі землі, які годують нас. Працьовиті, хлібосольні люди, які живуть дуже просто, працюють, не покладаючи рук, на благо своєї країни.
Багата наша Україна на талановитих людей, на традиції. А тому учнівський парламент гімназії вирішив провести з 16 по 20 березня 2015 року тиждень «Мade in Ukraine» з метою популяризації українського одягу, національної кухні, вітчизняного кіновиробника. Тиждень проходив за таким планом:
1 день. День національного одягу. Умови проведення дня:
Прийти в гімназію в вишиванці, або в одязі з елементом українського стилю (стрічка у волоссі, віночок, солом'яний капелюх).
2 день. День кольорів національного прапора. Умови проведення дня:
Прийти в гімназію в одязі жовтого чи блакитного кольору, з елементом кольорів (стрічка у волоссі, краватка, носовичок у лацкані піджака, віночок). У цей день у вестибюлі на першому поверсі учнівський парламент для усіх охочих буде накладати «аква-грим» у національних кольорах.
3 день. День інформування на тему «Україна неповторна». Умови проведення дня:
Кожен класний колектив готує цікаву інформацією (на папері формату А4 ) і вивішує її у холі гімназії на інформ - стіну.
4 день. День української кухні. Умови проведення дня:
В цей день усі гімназисти та вчителі можуть покуштувати страви української кухні (борщ, вареники, пампушки з часником, узвар), які приготує учнівський парламент спільно з працівниками гімназійної їдальні.
5 день. День українського кінематографу. Умови проведення дня:
Усіх бажаючих гімназистів запрошуємо на перегляд фільму (15.00.год) знятого українськими кінематографістами (каб 112), та українських мультфільмів (актова зала гімназії).
Уся гімназійна родина активно долучилася до проведення тижня та дотримувалася зазначених вимог. Від одних лише вишиванок захоплювало подих. Оригінальні віночки у дівчат на головах, солом'яні брилі у хлопців. А накладання «аква-гриму» з національною символікою викликало справжній фурор. Смачними пампушками та варениками щиро пригощали працівники їдальні разом з дівчатами з учнівського парламенту. Тиждень закінчився, але залишив у пам'яті добрі спогади.
Щиро віримо в невмирущість української нації і завжди зберігатимемо свої традиції, як робили це тисячі наших предків і як роблять це тисячі наших сучасників. Україна вічна, бо вічний її народ.