Одним із перспективних напрямків змін в освіті є застосування в освітній діяльності інноваційних технологій і методик, побудова моделі компетентного випускника та впровадження в практику педагогічного процесу моделі його підготовки.
Перехід до нової школи вимагає подолання догм, шаблонів, стереотипів, що характерні для традиційної школи.
Тому з метою залучення вчителів до творчості, пошуку, обміну досвідом роботи на кафедрі «Основ здоров’я та фізичного розвитку» в рамках проекту «Педагогічний Х-фактор» було проведено відкрите засідання на тему «Тренінгова методика у вирішенні педагогічних ситуацій».
Під час теоретичної частини члени колективу гімназії ознайомилися з структурою та змістом тренінгової методики, яку ще називають педагогікою співпраці і розвивального навчання. Практичне застосування цього підходу означає, що зміст навчання повинен мати превентивний характер. Також для ефективного впливу потрібно використовувати педагогічні методи, що ґрунтуються на активній участі та співпраці учнів між собою і з учителем.
Під час практичної частини вчителі самі спробували працювати в команді і здійснювати комунікацію за допомогою тренінгових вправ. Наприклад учасникам дуже сподобалася вправа «Відкритий діалог», мета якої навчити людей домовлятися між собою і слухати один одного. Учасники вправи були об’єднані у дві групи які працювали у різних кімнатах. Завдання для груп хоч і було однакове, озвучене їм було окремо, суть його полягала в тому, що почергово роблячи кроки на ігровому полі, кожна команда повинна набрати якомога більшу кількість балів, при цьому необхідно закреслити клітинки ігрового поля підряд в будь якому напрямку. Кожна команда під час гри намагалась перекрити шлях своїм суперникам, в хід були направлені навіть шахові стратегії і тактика ведення морського бою. І тільки під час відкритого діалогу команди змогли з’ясувати, що завдання у них однакові і їм не потрібно сперечатися адже не перешкоджаючи один одному кожна команда стає переможцем, а значить ми завжди можемо і повинні домовлятися про свої наміри і дії, тим паче, що ми члени одного колективу і робимо спільну справу.
Тому наступна вправа «Будуємо нову школу» була виконана з великим натхненням та ентузіазмом, тому що усі розуміють, яке відповідальне і складне завдання покладено на кожного педагога, зростити нове покоління українців здатних творчо критично мислити, будувати майбутнє своєї держави.
Виклики сучасного світу потребують нової освітньої парадигми, орієнтованої на майбутнє, тому будувати це майбутнє мають люди які змінюють свою свідомість відповідно до вимог часу.
Методист кафедри основ здоров’я та фізичного розвитку Чорнобай Н.М.