В рамках проекту «Педагогічний Х-фактор» вчитель зарубіжної літератури Войтюк Тетяна Вячеславівна 30 січня 2018 року провела показовий урок у 7-В класі «Коли казка стає реальністю» за казкою-феєрією О.Гріна «Пурпурові вітрила», на якому продемонструвала використання біоадекватних технологій у своїй педагогічній діяльності.
Чим відрізняються біоадекватні уроки від звичайних? Ці уроки більш яскраві, цікаві, оригінальні, викликають радість і задоволення в учнів. Вони розвивають уяву, стимулюють до творчості. Релаксація заспокоює дітей, знижує небезпечну психологічну завантаженість. Атмосфера на уроках інша, дружня і тепла.
Вивчення літератури за біологічно адекватною технологією (БАТ) якраз і сприяє розв’язанню таких завдань, як формування в учнів творчих здібностей, уяви, самостійного мислення; розвиток естетичних емоцій та почуттів, зв’язного мовлення, вміння аргументовано, образно висловлювати свої думки, судження, оцінки; моральне самовизначення учня, вироблення в нього активної життєвої позиції, духовних цінностей та ідеалів, прагнення до самостійного пошуку, духовного самовдосконалення.
Біологічно адекватна методика — це сукупність скоординованих дій учителя й учня, метою яких є мотивація й активізація цілісних динамічних образів за навчальними дисциплінами і навичок інструментальної роботи з ними. Ця методика орієнтована на розвиток цілісного мислення учнів — одночасної двопівкульної роботи мозку, яка дає змогу більш ефективно його використовувати, застосовуючи одночасно логіку й уяву.
Мислеобраз – це індивідуально сприйнятий всіма органами почуттів (колір + смак + запах + звук) цілісний образ предмета або явища, що вивчається.
Мета застосування біоадекватної технології (БАТ) – формування цілісних динамічних мислеобразів з навчальної дисципліни та навичок інструментальної роботи з ними
Образон – це опорний образ, наповнений вичерпною інформацією у алгоритмічному порядку (Н.В.Маслова). Образон відіграє роль знака, у якому “схоплено” сутність навчального матеріалу. Пригадуючи образон, учень відтворюватиме отримані на уроці знання з навчального предмета.